უცხო ენის გაკვეთილზე
ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების დონეები
|
|
1–2
|
მოსწავლე იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში, შეიძლება ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას, გამოხატავს გაკვეთილის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას, არ არის ორგანიზებული
|
3–4
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება, არ არის ორგანიზებული.
|
5–6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, აქვს ცოდნის ზედაპირული დონე, ცდილობს იყოს მოჩვენებითი აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა არ პასუხობს გაკვეთილის თემას
|
7–8
|
მოსწავლე აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესად ამჟღავნებს წინასწარ მომზადებულობას, პატივს სცემს სხვის აზრსა და მუშაობას, დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსა თუ ჯგუფურ მუშაობაში, თუმცა ვერ ამჟღავნებს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას პერიოდული ჩავარდნების გამო.
|
9–10
|
მოსწავლე მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში. დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში დისკუსიისა თუ პრობლემის გადაჭრის დროს, ეხმარებს და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.
|
უცხო ენის გაკვეთილზე საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
ინფორმაციის მოძიება
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
|
არ ცდილობს
ინფორმაციის მოძიებას
|
იყენებს მხოლოდ
საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ
სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ
ერთ საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა ძალიან
მწირი და გაუგებარია
|
მასალა არ არის
საკითხის შესაბამისი
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს და ნაწილობრივ იცის შინაარსი
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს და იცის
მისი შინაარსი
|
მასალა სრულიად
შეესაბამება საკითხს და გააზრებული აქვს მისი შინაარსი
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ინფორმაციის წყაროების ნუსხა, ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და ა.შ)
|
მასალა საერთოდ
არ არის ორგანიზებული
|
მასალა არ არის
სწორად ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ არის ორგანიზებული
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად
და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
|
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
|
საერთოდ ვერ
აკეთებს ანალიზს
|
ვერ იყენებს
მოძიებულ მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ იყენებს
მოძიებულ მასალას
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
|
მაქსიმალურად
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ
მასალას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
|||||||||
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
|
|||||||||
კვლევების, ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
|||||||||
შემოქმედებითი უნარი
|
|||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
|||||||||
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
|||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
|
|||||||||
თვალსაჩინოების გამოყენება
|
|||||||||
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
|||||||||
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)
|
|||||||||
დროის ლიმიტის დაცვა
|
|||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.
კვლევის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
|||||||||
კვლევის ძირითადი მიზანი
|
|||||||||
კვლევის ორგანიზება
|
|||||||||
შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
|
|||||||||
ენობრივი გამართულობა
|
|||||||||
კვლევის ლოგიკური თანმიმდევრობა
|
|||||||||
ილუსტრაციების, თვალსაჩინოების გამოყენება
|
|||||||||
მოსაზრების არგუმენტებით და მაგალითებით გამყარება
|
|||||||||
დასკვნები
|
|||||||||
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადექვატური კითხვა–პასუხები)
|
|||||||||
დროის ლიმიტის დაცვა
|
|||||||||
ჯამი
|
- მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა.
შემაჯამებელი დავალების შეფასება
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისთვის
|
კომენტარები
|
|
1–2
|
|
|
3–4
|
|
|
5–6
|
·
განვლილი მასალა დამაკმაყოფილებელ დონეზეა ათვისებული;
·
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი – საშუალო დონეზე;
|
|
7–8
|
·
განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე, დასახული მიზნები მიღწეულია საშუალო დონეზე;
|
|
9–10
|
|
შეფასების სქემა პრეზენტაციისთვის უცხო ენაში
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
|
შესავლის გაკეთება
|
არ აქვს
გაკეთებული, ან ძალიან
მწირია
|
ტრაფარეტული
და უინტერესოა
|
არ არის
მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესებისთვის
|
საინტერესოდ
არის მოწოდებული
|
მოძიებული აქვს
ისეთი დამატებითი მასალა, რომელიც
მსმენელების ინტერესს იწვევს
|
თემის წარმოდგენა
|
ძალიან მწირი
მასალაა გადმოცემული
|
ლოგიკა დარღვეულია და ბუნდოვანი
|
ნაწილობრივ გასაგებია და განმარტებას
მოითხოვს.
|
ლოგიკურად არის
აგებული, შეინიშნება მცირე
ხარვეზები
|
თემა ლოგიკურადაა აგებული, წარმოდგენილი
საკითხები ნათელი და გასაგებია.
|
საუბარი
|
გაუგებრად ლაპარაკობს
|
დაბნეულია და გაუგებრად ლაპარაკობს
|
ხშირად ჩერდება,
იმეორებს ერთსა და იმავეს
|
გამართული და გასაგებია
|
გამართული და გასაგებია, არ ორჭოფობს, საუბრობს
დარწმუნებით
|
დასკვნების გაკეთება
|
არ არის
გაკეთებული
|
არის მცდელობა
|
გაუმართავი და ულოგიკოა
|
ლოგიკურია, კარგად
არის ჩამოყალიბებული
|
ლოგიკური, კარგად
ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
არ არის
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
პერიოდულად ცდილობს
კონტაქტს
|
გრძნობს აუდიტორიის განწყობას და ამყარებს
კონტაქტს
|
კარგად ფლობს
კომუნიკაციის უნარს
|
თვალსაჩინოების გამოყენება
|
არ იყენებს
თვალსაჩინოებას
|
იყენებს მწირად
ან შეუსაბამოდ
|
იყენებს მწირად
ან შეუსაბამოდ
|
იყენებს თვალსაჩინოებებს (დიაგრამებს ,ცხრილებს) შესაბამისად
|
იყენებს თანამედროვე ტექნოლოგიებს პრეზენტაციისათვის
|
აუდიტორიის კითხვებზე პასუხი
|
ვერ პასუხობს
კითხვებს
|
უჭირს პასუხების გაცემა
|
პასუხები არ არის
გამართული
|
თითქმის ყველა
კითხვას პასუხობს
|
ყველა კითხვას პასუხობს
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
1–4
|
5–7
|
8–10
|
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენს
და უყურებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს
და უყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენს
და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს
მსმენელს
|
მეტყველებს მკაფიოდ,
უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესი
აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ
უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები
და აზრები ყოველთვის არაა
სადისკუსიო თემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესს
დისკუსიის თემისადმი საჭირო
კომენტარებით და აზრის
გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ
იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება
სხვის საუბარში, და იშვიათად,
მაგრამ არღვევს დისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის
აზრის გამოთქმას და იცავს
დისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის
გამყარებული ფაქტებით
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები
და ცნებები
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია
ფაქტებით, ცნებებით. არის
ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებს
არავერბალური კომუნიკაციის
ფორმებს (თვალით, ჟესტით,
ხმით, გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლია
დაამყაროს არავერბალური
კონტაქტი
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის
ფორმები
|
უცხო ენის გაკვეთილზე
ჩართულობის შეფასების სქემა
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
|
საგაკვეთილო პროცესში აქტიურობა, მოსმენის კულტურა, მობილიზება. ეთიკური ნორმების დაცვა
|
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
პასიურია, გონებადაფანტულია, არ უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
გაკვეთილზე ნაწილობრივაა ჩართული, უჭირს ყურადღების კონცენტრირება, იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს,ვერ იცავს ეთიკურ ნორმებს.
|
გაკვეთილზე აქტიურია, მატ–ნაკლებად მობილიზებული, კონცენტრირებული, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
მაქსიმალურად ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში, მობილიზებული, კონცენტრირებული, გულისყურითუსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს
|
წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების ან ინფორმაციის შეჯამების უნარი, ჯგუფში მუშაობა, თანამშრომლობა
|
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში არ შეაქვს წვლილი,არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ვერ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში პასიურია,არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ნაწილობრივ ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ხანდახან შეაქვს წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ახერხებს შეაჯამოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში ჩაბმულია, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
კარგად ახერხებს შეაჯამოს, გაანალიზოს წაკითხული ინფორმაცია, ჯგუფის მუშაობაში შეაქვს მნიშვნელოვანი წვლილი, თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან, არის გამოხატული ლიდერი
|
დისკუსიაში მონაწილეობა. კითხვების დასმა და შეკითხვებზე პასუხი. კამათის წესების დაცვა
|
არ მონაწილეობს დისკუსიაში, ვერ პასუხობს კითხვებს.არ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ზოგჯერ არამიზნობრივი და უშინაარსოა,ვერ იცავს კამათის წესებს.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხობს კითხვებს დასაბუთებულად. იცავს კამათის წესებს.
|
აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიაში, დასმული კითხვები ღრმა, მიზნობრივი და შინაარსიანია. პასუხები გამოირჩევა კონკრეტულობით. ყოველთვის იცავს კამათის წესებს.
|
საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა ფაქტებზე და არგუმენტებზე დაყრდნობით. საკითხის კონკრეტულობა
|
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს ფაქტებით და არგუმენტებით. საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია
|
უჭირს საკუთარი მოსაზრების გამყარება ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
|
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას მწირი ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას არაკონკრეტულია.
|
ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას ფაქტებითა და არგუმენტებით, საკითხის დასმისას კონკრეტულია.
|
კარგად ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას არამხოლოდ ფაქტებითა და არგუმენტებით, არამედ პარალელებითა და ანალიზით. საკითხის დასმისას კონკრეტულია
|
ჯგუფური მუშაობის
შეფასების რუბრიკა
1
|
ყველა მონაწილეობს დავალების შესრულებაში
|
|
1
|
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
|
|
1
|
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ საუბრობენ
|
|
1
|
ჯგუფის წევრები ართმევენ თავს დავალების შესრულებას
|
|
1
|
ჯგუფის წევრები პასუხობენ შეკითხვებზე
|
|
1
|
პრეზენტაციის დროს ავლენენ შემოქმედებითობას
|
|
1
|
ქმნიან და იყენებენ საჭირო რესურსებს
|
|
1
|
ჯგუფის წევრები ითვალისწინებენ სხვების გამოცდილებას
|
|
1
|
არიან კორექტულები სხვა ჯგუფის წარმომადგენლებთან მიმართებაში
|
|
1
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
|
|
ჯამი
|
|
|
შენიშვნები
|
|
საშინაო დავალების შეფასება უცხო ენაში
2-5
|
6–8
|
9-10
|
|
მოსწავლე იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს
|
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე ახერხებს სავარჯიშოს ინსტრუქციების გაგებას.
|
მოსწავლე სრულად იგებს და მიყვება სავარჯიშოს ინსტრუქციებს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით /ფაქტობრივი მასალის შემცველ ტექსტს
|
მოსწავლე ვერ ან ნაწილობრივ იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე სრულად იგებს თხრობით და ფაქტობრივი მასალის შემცველ შემეცნებით ტექსტს.
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად მართავს სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან.
|
მოსწავლე ვერ მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე ცდილობს დამოუკიდებლად მართოს სასწავლო საქმიანობა, არ უჭირს თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან.
|
მოსწავლე მართავს დამოუკიდებლად სასწავლო საქმიანობას/ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
|
(მომზადებულია
თბილისის #207 სკოლის ინგლისური ენის მაწავლებლის- ქეთევან კობახიძის ნაშრომებზე
დაყრდნობით)
0 comments:
Post a Comment